Vi vill erbjuda tillgänglig vård av hög kvalitet för alla, oavsett vem de är eller var de bor. Förutom att erbjuda och utöka våra tillgängliga sjukvårdstjänster över hela Europa, arbetar vi också kontinuerligt med att förbättra våra produkter ur ett användar- och tillgänglighetsperspektiv.
För att uppnå dessa mål gör vi bland annat följande:
Denna tillgänglighetsredogörelse gäller för kry.se, samt Krys appar för Android, iOS och webb på den svenska marknaden.
Kry uppfyller majoriteten av riktlinjerna från WCAG 2.1 AA. Det förekommer vissa brister ur ett tillgänglighetsperspektiv på kry.se samt Krys appar för digitala vårdbesök för Android, iOS och webb. Om du upplever problem rekommenderar vi att du använder vår app via webben, för bästa tillgängliga upplevelse. Nedan följer en beskrivning av innehåll där vi arbetar för att bli bättre:
Vi strävar alltid efter att förbättra tillgängligheten för våra tjänster. Om du upplever problem som ej är beskrivna på denna sida eller anser att vi inte uppfyller tillgänglighetskraven, var vänligen kontakta oss via vår support.
Öppettider support
Vår support tar emot samtal helgfria vardagar 09:00–17:00 på telefonnummer: 08-22 77 07.
Du kan kontakta Myndigheten för digital förvaltning, DIGG om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet.
Vi har gjort en självutvärdering tillsammans med en tillgänglighetsspecialist som granskade flera delar av våra tjänster. När vi utvecklar våra tjänster och förbättrar våra riktlinjer och designbibliotek testar vi tillgänglighet som en del av processen. Vi utför regelbundet användningstester, vilket vi har stor nytta av för att göra våra tjänster mer tillgängliga.
Den senaste granskningen utfördes: December 2021
Senast uppdaterad: December 2021