Ladda ned Ladda ned
Företagsnyheter - 24 jun 2019

KRY flyttar till nya kontorslokaler i Bonnierhuset

Till hösten kommer KRY att flytta sitt globala huvudkontor till nya, större kontorslokaler i Bonnierhuset i Stockholm. Flytten är ett resultat av att bolaget expanderar och nu tar nästa steg i tillväxtresan. Med de nya lokalerna ökar samordningen och förutsättningarna för nya, kreativa lösningar i skapandet av framtidens hälso- och sjukvård.

De nya lokalerna består av en 4 000 kvadratmeter öppen yta och blir arbetsplats för 300 personer i KRY:s globala team med ambition att växa i Sverige och Europa. Med de nya lokalerna skapar KRY en kreativ arbetsmiljö som stimulerar utveckling i linje med företagets själ och grundläggande värden. Med hjälp av arkitektpartnern Codesign, kommer KRY att skapa en toppmodern arbetsplats för forskning och utveckling, med friskvårdsmöjligheter och kreativa arbetsytor - allt för att maximera nytänkande, samarbete och interaktion mellan medarbetare.

Området kring Torsgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en stor förvandling med nya cykelbanor, butiker, restauranger och kaféer. KRY kommer dessutom att ha tillgång till det rika utbud som finns i Bonnierhuset.

KRY flyttar in i de nya lokalerna i oktober. “Vi är fulla av förväntan på de möjligheter som de nya lokalerna i Bonnierhuset ger KRY, inte minst i nästa tillväxtfas. Det är ett fantastiskt läge och en plats där vi kan påskynda arbetet med framtidens hälso- och sjukvård”, säger Johannes Schildt, vd på KRY.

"Bonnierhuset är en fantastisk fastighet och med allt som är på gång i området är Torsgatan nu en riktigt bra adress. Vi ser fram emot att välkomna KRY till Bonnier Fastigheter och dessutom som grannar i Bonnierhuset", säger Tomas Hermansson, Vd på Bonnier Fastigheter.