Kry-logo

Nasim Farrokhnia ny forsknings- och utbildningsansvarig på KRY

Nasim Farrokhnia
ons 28 feb. 2018

Nasim Farrokhnia är medicine doktor i internmedicin och kommer senast från en tjänst som verksamhetschef på nordens största akutmottagning - SöS i Stockholm, där hon arbetade under 6 år. Dessförinnan har hon varit läkarchef på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Nasim har även en bakgrund som projektledare och forskare på Statens beredning för medicinsk och social utvärdering (SBU).

På KRY kommer Nasim att utveckla och ansvara för medicinska forskningsprojekt, samarbete med lärosäten samt utbildnings- och fortbildnings- och kompetensutvecklingsprogram för KRYs läkare.

“Vi är mycket glada över att ha Nasim med oss på vår resa. Nasims erfarenhet, intellekt och inte minst driv kommer att bli en stor tillgång i vår ambition om att bygga en världsledande vårdverksamhet”, säger Johannes Schildt, VD på KRY.

Nasim har nu arbetat på KRY i en månad där hon lärt känna företaget och dess medarbetare samt arbetat med att ta emot patienter i KRYs plattform.

“Vården står inför stora utmaningar och dagens snabba teknikutveckling kan ge många nya lösningar. Det KRY gör för att kommunikationen mellan patienterna och vården blir bättre är inspirerande. Jag är också imponerad över hur patientsäker KRYs plattform är att arbeta i där jag i realtid kan konsultera andra kollegor och även bakjour. Det är också glädjande att patienternas nöjdhet ligger på 4,7 av 5 om hur de upplever vården och kontakten de får med KRYs läkare.

“I KRYs plattform genereras dagligen enorma mängder data vilket följs upp internt för att upprätthålla säker vård och ska även användas för forskning. Här behövs partnerskap med de olika fakulteterna och gärna tvärvetenskapligt. Jag ser fram emot att bidra till utvecklingen av vården via ett digitalt arbetssätt. Datat har potentialen att ge viktiga insikter om hur framtidens vård kan se ut, gärna mer proaktiv, förebyggande och självklart mer utifrån patienternas perspektiv och behov”, säger Nasim Farrokhnia.

Företagsnyheter – 30 maj 2022
Företagsnyheter – 8 apr. 2022
Kry fortsätter satsa på psykisk hälsa
Under förra året förvärvade Kry bolaget PBM, som är experter inom beteendepsykologi. Nu tas nästa steg för att stärka arbetet med psykisk hälsa, både inom barn- och ungdomspsykiatrin och kring företagshälsovård när Adavio blir en del av Kry-familjen.