Kry-logo
Ladda ned

Kry öppnar en ny vårdcentral i Malmö

tis 30 mars 2021
Den nya vårdcentralen om runt 1200 kvm kommer att ligga mittemot Triangeln i centrala Malmö och kommer öppna i juni 2021.

– Under nästa år fortsätter vi att utöka vår fysiska närvaro i Region Skåne för att ta ett större helhetsansvar för våra patienter. Vi vet att det är viktigt med ett bredare fysisk närvaro för våra patienter så att öppna en större enhet här i Malmö ger en väldigt fin service till Malmöborna, säger Conny Mathiesen, regionansvarig på Kry.

Etableringen i Malmö är ett led i att ge Krys patienter god och nära vård när de behöver det genom att kombinera digitala och fysiska vårdkontakter. Genom Kry kan patienter diagnostiseras och behandlas för ett flertal symptom digitalt när det går – men även snabbt bokas in för fysiskt besök på en av Krys vårdcentraler när det behövs. Vårdcentralen kommer att erbjuda alla kompetenser som en modern primärvård bör ha samt en barnavårdscentral.

Sedan tidigare har Kry två vårdcentraler i Skåne, en i Lund och en mindre filial i Malmö. Förra året förvärvades även primärvårdskedjan Helsa med två vårdcentraler i Lund och Bromölla. De integreras nu stegvis i Krys arbete.

För mer information, vänligen kontakta: Jonas Beltrame-Linné
Presschef Kry
press@kry.se

Om Kry

Kry startade som en digital primärvårdgivare år 2015 och dess läkare, sjuksköterskor och psykologer har sedan dess hjälpt över två miljoner patienter i Sverige. Utöver digitala vårdmöten så har Kry även vårdcentraler runt om i Sverige. Målet är att vara den ledande aktören som kombinerar en fysisk och digital patientupplevelse och därmed bidra till ökad tillgänglighet i primärvården. Kry är Europas största digitala vårdgivare och finns även i England, Norge, Frankrike och Tyskland.

Företagsnyheter – 30 maj 2022
Företagsnyheter – 8 apr. 2022
Kry fortsätter satsa på psykisk hälsa
Under förra året förvärvade Kry bolaget PBM, som är experter inom beteendepsykologi. Nu tas nästa steg för att stärka arbetet med psykisk hälsa, både inom barn- och ungdomspsykiatrin och kring företagshälsovård när Adavio blir en del av Kry-familjen.