Kry kampanjar för klamydiatest

Som första nätläkare erbjuder KRY gratis självtest för klamydia. För att sprida budskapet och få fler unga att testa sig startar KRY en kampanj, Be you. Be safe. Test yourself.

Från och med den här veckan kan du i KRY:s app beställa hem gratis klamydiatest. Du svarar på frågor via ett formulär, får testet i ett neutralt paket till vilken adress du vill, sen skickas testet till labbet och inom 24 timmar har du ett svar i appen. Om testet är positivt ansvarar KRY som vårdgivare för att patienten får behandling och genomför den obligatoriska smittspårningen. Snabbt, enkelt och smidigt.

-Som marknadsledande måste vi ta ansvar genom att upplysa om riskerna med klamydia och få fler att testa sig. Ett viktigt steg för att nå dit är att göra det så enkelt och smidigt som möjligt, säger Livia Holm, Utvecklingschef på KRY.

KRY hoppas på stor spridning och fler unga som testar sig med hjälp av hashtagen #kryfrånklamydia

Fakta om klamydia Kampanjfilm

Presskontakt Linda Bengtsson, presschef KRY