Nu har Kry Vårdcentral Haga slagit upp portarna

Pressbild
Hälsingegatan 49 i Stockholm, där har nu Kry öppnat ännu en vårdcentral för att erbjuda stockholmare god och nära vård, digitalt när det går och fysiskt när det behövs. Det är den åttonde vårdcentralen i Region Stockholm och har även en barnavårdscentral.

- Vi är jätteglada att Kry Vårdcentral Haga blir den första vårdcentralen och BVC i området och vi hoppas att både de som bor och arbetar i området kommer uppskatta att det finns en bra vårdcentral så nära och tillgängligt. Det finns ett stort behov nu när 6000 nya bostäder byggs i Hagastaden och för många av de som bor och arbetar i här kommer det vara viktigt att ha närhet till sin vårdcentral, inte minst för familjer, säger Lindita Dautovic som är verksamhetschef.

Krys vårdcentraler finns idag runt om i Region Stockholm och på åtta platser; Sundbyberg, Vallentuna, Sickla och Älta samt på Hornstull, i Gallerian och på Sibyllegatan i centrala Stockholm. Kry Vårdcentral Haga blir den åttonde i ordningen dit fler patienter som tidigare vänt sig till Kry digitalt, nu även kan besöka ytterligare en fysisk Kry-vårdcentral.

- Vi vill kunna hjälpa fler patienter att få god och nära vård när de behöver det. Oavsett om patienten behöver digital eller fysisk vård. Våra patienter kan förvänta sig en tillgänglig god och nära vård där vi tar ett helhetsansvar för dem genom att förena digital och fysisk vård. Då kan vi behandla fler olika typer av besvär, samtidigt som tillgängligheten upprätthålls tack vare att du får digital vård när det går och fysiskt när det behövs, säger Lindita Dautovic.

Kry erbjuder en god och nära vård på ett sömlöst sätt mellan det digitala och fysiska, och det i nya moderna lokaler där trygg och kompetent personal är redo att hjälpa till. Det handlar om allt från hälsoundersökningar och vaccinationer till läkarbesök för både vuxna och barn. Den nya vårdcentralen är 640 kvadratmeter stor och ligger i den före detta Mineralvattenfabriken på Hälsingegatan, där Vasastan möter Hagastaden. Mineralvattenfabriken byggdes på 1930-talet och var då hem för Apotekarnes produktion fram till 1972.