Kry-logo
Ladda ned

mån 30 maj 2022

- Jag är otroligt glad att Samhall har fått förtroendet att leverera tvättjänster åt Kry. Att ha rena kläder är inte bara estetiskt viktigt, det är också en fråga om patientsäkerhet, därför tar vi uppdraget på största allvar. Att vi får samarbeta med Kry kommer väl till pass eftersom Samhall har investerat i egna tvätterier runtom i landet, säger Göran Olinder, försäljningsdirektör på Samhall.

Samhall kommer att sköta uppdraget från fem tvätterier som finns i Akalla, Västberga, Nyköping, Halmstad och Malmö.

- Vi är stolta över att inleda det här samarbetet med Samhall. Vi på Kry är och vill vara en naturlig del av svensk sjukvård och även spela en viktig roll i samhället i stort. Därför är det oerhört kul att få chansen att arbeta med Samhall, vi är imponerade av deras viktiga arbete för en mer inkluderande och hållbarare värld, säger Claes Ruth, primärvårdschef på Kry.

Vid frågor eller intervju, vänligen kontakta

Sebastian Tham, t.f Presschef Samhall
sebastian.tham@samhall.se

Jonas Beltrame-Linné, Presschef Kry
press@kry.se

Företagsnyheter – 8 apr. 2022
Kry fortsätter satsa på psykisk hälsa
Under förra året förvärvade Kry bolaget PBM, som är experter inom beteendepsykologi. Nu tas nästa steg för att stärka arbetet med psykisk hälsa, både inom barn- och ungdomspsykiatrin och kring företagshälsovård när Adavio blir en del av Kry-familjen.
Företagsnyheter – 4 apr. 2022
Krys satsning på lokala vårdcentraler fortsätter
Krys satsning på fysisk vård fortsätter då 11 nya Kry-vårdcentraler utökar den fysiska närvaron och totalt kommer Kry driva 28 lokala vårdcentraler och vårdenheter. Dessutom etablerar sig Kry fysiskt i två nya regioner, region Kalmar och region Blekinge.