- Jag är otroligt glad att Samhall har fått förtroendet att leverera tvättjänster åt Kry. Att ha rena kläder är inte bara estetiskt viktigt, det är också en fråga om patientsäkerhet, därför tar vi uppdraget på största allvar. Att vi får samarbeta med Kry kommer väl till pass eftersom Samhall har investerat i egna tvätterier runtom i landet, säger Göran Olinder, försäljningsdirektör på Samhall.

Samhall kommer att sköta uppdraget från fem tvätterier som finns i Akalla, Västberga, Nyköping, Halmstad och Malmö.

- Vi är stolta över att inleda det här samarbetet med Samhall. Vi på Kry är och vill vara en naturlig del av svensk sjukvård och även spela en viktig roll i samhället i stort. Därför är det oerhört kul att få chansen att arbeta med Samhall, vi är imponerade av deras viktiga arbete för en mer inkluderande och hållbarare värld, säger Claes Ruth, primärvårdschef på Kry.

Vid frågor eller intervju, vänligen kontakta

Sebastian Tham, t.f Presschef Samhall
sebastian.tham@samhall.se